Välkommen till Corem Parkering

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om din parkering!

Corem Parkering

Vi underlättar hanteringen av dina parkeringsavtal! Vi vill ge Dig en överblick över dina parkeringsavtal samt bidra till att Du  snabbt och enkelt själv kan administrera ev förändrade parkeringsbehov.

Hantering av parkeringsavtalen kan ske antingen via parkering.corem.se eller via vår app Corem Parkering.

Corem Parkering erbjuder parkeringsplatser i områden där Corem Property Group har fastighetsbestånd.

Välkommen att kontakta oss via parkering@corem.se

Har någon annan parkerat på Din parkeringsplats?

Anmälan av felparkerad bil gör du snabbast via Apcoa.

  • Kontakta Apcoa direkt på telefon
    0771 – 401 020
  • (Knappval 3 + 1 +1).
  • Bemannad dygnet runt – alla dagar i veckan.

Kontakta oss sedan om du behöver en alternativ plats så länge: 010-482 70 90

Felanmälan - t ex behov av extra snöröjning etc.

Välkommen att höra av dig till oss om du inte hittar svaren på dina frågor här nedan.

Corem Parkering
E-post: parkering@corem.se
Telefon: 010 482 70 90

Ladda ner Corem Parkering Appen

Via vår app ”Corem Parkering” administrerar du ditt digitala parkeringstillstånd.
Appen är gratis och finns tillgänglig i App Store och Google Play.

Ladda ner appen här eller genom att söka efter appen ”Corem Parkering” i AppStore eller GooglePlay-butiken.

Därefter loggar du enkelt in med ditt Mobila Bank-ID och kan då administrera ditt parkeringstillstånd direkt i mobilen. (Om du inte har Mobilt Bank-ID- kontakta oss via parkering@corem.se)


Frågor och svar

Har någon annan parkerat på Din parkeringsplats?

Anmälan av felparkerad bil gör du snabbast via Apcoa.

  • Kontakta Apcoa direkt på telefon
    0771 – 401 020
  • (Knappval 3 + 1 +1).
  • Bemannad dygnet runt – alla dagar i veckan.

Kontakta oss sedan om du behöver en alternativ plats så länge: 010-482 70 90

Har du fått en kontrollavgift?

Hör av dig till parkering@corem.se. Viktigt att du anger ärendenumret.

Har du fått ett Avtalsmail/Välkomstmail?

När du har fått ett avtalsmail/välkomstmail från oss behöver du godkänna detta med ditt mobila Bank-ID innan du kan aktivera ditt avtal/registreringsnummer. Tänk på att göra detta så fort som möjligt efter att du fått mailet!

Har det inte kommit något mail? Se efter i Skräpposten så det inte hamnat fel.

Hantering av giltiga fordon

Förhyrda/reserverade platser (för administratörer):

Nyhet! Nu läggs giltiga fordon upp på sidan för Avtalstagaruppgifter – finns uppe i högermenyn.  Välj ”Avtalstagaruppgifter”. Kontakta din parkeringsadministratör hos ert företag.

Samtliga fordon som ska kunna parkera på era platserläggs upp på denna sida – under ”Fordon” längst ner på sidan. Viktigt att denna lista hålls uppdaterad då den utgör grunden för bevakningen av parkeringsytorna.

Ni behöver inte längre bjuda in era medarbetare utan lägg in samtliga berörda bilar under ”Fordon”.

 

Oreserverade platser:

Tillstånd för oreserverade platser hanteras som tidigare:

Acceptera inbjudan som du fått från ”no-reply@corem.se” med ditt Mobila Bank-ID. När du loggat in kommer du till avtalssidan där du ser företagets avtal, priser, uppsägningstider etc.

På samma sida kan du scrolla ner till ”Användare av parkeringstillstånd”. Tryck på ”Lägg till” för att lägga till dina medarbetare som användare.

Fyll i e-post och ”Skicka”. Då skickas det ut en inbjudan likt det välkomst-mail som skickas ut till avtalsägare. (Medarbetare fyller själv i regnr efter att ha loggat in i systemet.)

Bjud in alla medarbetare som ska nyttja systemet. När medarbetaren accepterat inbjudan kan hen lägga in sitt reg-nr. Glöm ej att aktivera reg-numret. Tryck på de tre prickarna till höger och sedan på ”Aktivera” (Grön bil visas då).

Kan jag lägga till fler registreringsnummer?

Använder ditt företag funktionen med att lägga in samtliga aktuella regnummer (se Hantering av giltiga fordon) – be din administratör att lägga in dem. (Reserverade platser)

Har du en personlig inloggning till Corem Parkering (appen) -då lägger till/byter du själv detta i appen.

Hur lägger jag till Besökare eller personal på enstaka besök?

Reserverade platser: Er administratör lägger in aktuellt registreringsnummer under ”Avtalstagaruppgifter/Fordon”

Oreserverade platser: Besökare hänvisas till de Besöksplatser som finns på området om inte annan lösning är överenskommen.

Laddning av din el-bil

Gemensamma laddplatser finns på ett antal av våra fastigheter och där kan du som hyresgäst med giltigt parkeringsavtal ladda upp till 4 h per tillfälle.  För att kunna ladda behöver du beställa ett laddkort hos InCharge.

Beställa ladd-kort – så här gör du: För att kunna ladda behöver du beställa ett ladd-kort på InCharges hemsida. Det är med detta kort du startar och stoppar laddningarna på laddplatserna.
incharge.vattenfall.se/ladda-pa-vagen/bestall-laddkort

Följ upp din laddhistorik – logga in på My Incharge för att följa upp din laddhistorik.

Var kan se jag mina fakturor?

Via parkering.corem.sekan du se dina fakturoroch aktuellt saldo. Här kan du även ladda ner din faktura som PDF-fil. Fakturan har nu blivit tydligare då varje plats (reserverade) får en egen rad på fakturan. Det innebär också att det blir enkelt att se vilken hyra ni betalar för respektive plats, i de fall detta skiljer sig mellan platserna.

Har du andra frågor om din faktura – hör av dig till parkering@corem.se

Hur ändrar jag betalningsmetod?

För att ändra betalningsmetod loggar du in på ditt avtal  och går sedan till menyn Betaluppgifter – klicka på Ändra.

OBS! Det går inte att ändra betalningsmetod för redan skapade fakturor. Ändringen sker fr.o.m nästa faktura.

Hur avslutar jag mitt avtal?

Enklast gör du det via parkering.corem.se. Välj det avtal (plats) du vill säga upp – Klicka på ”Övrigt” – ”Säg upp” och ange önskat slutdatum. Vänligen observera den uppsägningstid som gäller i just Ditt avtal.

Du kan även skicka ett mail till oss parkering@corem.se, så hjälper vi dig med uppsägningen.

Hur ändrar jag antalet platser i mitt avtal?

Hör av dig till parkering@corem.se när du vill förändra antalet p-platser/tillstånd i ditt avtal.