Välkommen till Corem Parkering

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om din parkering!

Corem Parkering

Vi underlättar hanteringen av dina parkeringsavtal! Vi vill ge Dig en överblick över dina parkeringsavtal samt bidra till att Du  snabbt och enkelt själv kan administrera ev förändrade parkeringsbehov.

Hantering av parkeringsavtalen kan ske antingen via parkering.corem.se eller via vår app Corem Parkering.

Corem Parkering erbjuder parkeringsplatser i områden där Corem Property Group har fastighetsbestånd.

Välkommen att kontakta oss via parkering@corem.se

Har någon annan parkerat på Din parkeringsplats?

Anmälan av felparkerad bil gör du snabbast via Apcoa.

  • Kontakta Apcoa direkt på telefon
    0771 – 401 020
  • (Knappval 3 + 1 +1).
  • Bemannad dygnet runt – alla dagar i veckan.

Kontakta oss sedan om du behöver en alternativ plats så länge: 010-482 70 90

Felanmälan - t ex behov av extra snöröjning etc.

Välkommen att höra av dig till oss om du inte hittar svaren på dina frågor här nedan.

Corem Parkering
E-post: parkering@corem.se
Telefon: 010 482 70 90

Ladda ner Corem Parkering Appen

Via vår app ”Corem Parkering” administrerar du ditt digitala parkeringstillstånd.
Appen är gratis och finns tillgänglig i App Store och Google Play.

Ladda ner appen här eller genom att söka efter appen ”Corem Parkering” i AppStore eller GooglePlay-butiken.

Därefter loggar du enkelt in med ditt Mobila Bank-ID och kan då administrera ditt parkeringstillstånd direkt i mobilen. (Om du inte har Mobilt Bank-ID- kontakta oss via parkering@corem.se)


Frågor och svar

Har någon annan parkerat på Din parkeringsplats?

Anmälan av felparkerad bil gör du snabbast via Apcoa.

  • Kontakta Apcoa direkt på telefon
    0771 – 401 020
  • (Knappval 3 + 1 +1).
  • Bemannad dygnet runt – alla dagar i veckan.

Kontakta oss sedan om du behöver en alternativ plats så länge: 010-482 70 90

Har du fått en kontrollavgift?

Hör av dig till parkering@corem.se. Viktigt att du anger ärendenumret.

Har du fått ett Avtalsmail/Välkomstmail?

När du har fått ett avtalsmail/välkomstmail från oss behöver du godkänna detta med ditt mobila Bank-ID innan du kan aktivera ditt avtal/registreringsnummer. Tänk på att göra detta så fort som möjligt efter att du fått mailet!

Har det inte kommit något mail? Se efter i Skräpposten så det inte hamnat fel.

Hur aktiverar eller byter jag registreringsnummer? 

Via appen Corem Parkering

För att aktivera ditt registreringsnummer behöver du först lägga in det under Parkera i appen. Lägg till ditt registreringsnummer under Fordon. När ditt registreringsnummer är upplyst i grönt är det aktiverat.

Om du behöver byta ut ett redan aktiverat registreringsnummer klickar du på fliken Parkera och Byt Fordon på aktuellt avtal.

Lägg till ett nytt fordon genom att klicka på Lägg till fordon.

Kan jag lägga till fler registreringsnummer?

Använder du flera olika registreringsnummer kan du i nästa steg lägga till det också (upp till fem olika reg.nr per användare). Kom dock ihåg att du bara kan har ett reg.nr. aktivt åt gången.

Via appen Corem Parkering – vid redan tidigare inlagt fordon – tryck på Byt Fordon – Lägg till fordon. OBS! Glöm inte att aktivera rätt fordon.

Om du är Användare (koordinator) – om du ska lägga in p-tillstånd för andra nyttjare (ej dig själv)- gå in via Profil till Avtalet. Lägg till regnr under Användare av parkeringstillstånd.

Hur delar jag (som koordinator) ut behörighet att parkera till kollega?

Logga in i parkeringssystemet via din dator och välj ditt avtal ➞ parkering.corem.se

För reserverad plats: En koordinator har rätt att hantera era avtal och koordinera vilka användare som har rätt att nyttja dem.

Ange mailadressen till personen som du vill tilldela behörighet. Personen får sedan ett mail med en inbjudan som behöver accepteras med Mobilt Bank-ID. Man kan vara upp till fem användare per tillstånd om avtalet avser fler än en parkeringsplats

För oreserverad plats/p-tillstånd: Scrolla ner till rubriken Användare av parkeringstillstånd och klicka på Lägg till.

Skriv in mailadressen till personen som du vill tilldela behörigheten. Personen får sedan ett mail med en inbjudan som behöver accepteras med Mobilt Bank-ID.

Hur lägger jag till Besökare eller personal på enstaka besök?

Via parkering.corem.se kan avtalsägare eller koordinator på avtalsidan klicka på ”användare av tillstånd”.

Fyll inte i e-postrutan utan endast regnr så aktiveras besökarens bil.

För att ta bort besökare efter besök klickarna på dem tre plupparna till höger om registreringsnumret på avtalssidan.

Du som är avtalsägare/koordinator kan också lägga in tillfälliga parkeringar för personal via parkering.corem.se. Klicka på ”användare av tillstånd”. ( Se ovan)

Laddning av din el-bil

Gemensamma laddplatser finns på ett antal av våra fastigheter och där kan du som hyresgäst med giltigt parkeringsavtal ladda upp till 4 h per tillfälle.  För att kunna ladda behöver du beställa ett laddkort hos InCharge.

Beställa ladd-kort – så här gör du: För att kunna ladda behöver du beställa ett ladd-kort på InCharges hemsida. Det är med detta kort du startar och stoppar laddningarna på laddplatserna.
incharge.vattenfall.se/ladda-pa-vagen/bestall-laddkort

Följ upp din laddhistorik – logga in på My Incharge för att följa upp din laddhistorik.

Var kan se jag mina fakturor?

Via parkering.corem.se kan du se dina fakturor och aktuellt saldo, här kan du kan även ladda ner din faktura som PDF-fil.

Har du fler frågor ang. din faktura – hör av dig till oss! parkering@corem.se

Hur ändrar jag betalningsmetod?

För att ändra betalningsmetod loggar du in på ditt avtal  och går sedan till menyn Betaluppgifter – klicka på Ändra.

OBS! Det går inte att ändra betalningsmetod för redan skapade fakturor. Ändringen sker fr.o.m nästa faktura.

Hur avslutar jag mitt avtal?

Enklast gör du det via parkering.corem.se. Välj det avtal som du vill säga upp och klicka på knappen Övrigt och sedan Säg upp – ange sedan önskat slutdatum.

Du kan också säga upp din plats direkt i appen Corem Parkering eller via parkering.corem.se.  Du kan även skicka ett mail till oss så hjälper vi dig med din uppsägning.

Hur ändrar jag antalet platser i mitt avtal?

Hör av dig till parkering@corem.se när du vill förändra antalet p-platser/tillstånd i ditt avtal.