Fastighetstekniker till Region Stockholm Norr

Är du en självgående, driven och serviceinriktad fastighetstekniker som vill arbeta i ett fastighetsbolag med fokus på hållbar förvaltning och utveckling av fastigheter för citylogistik? Trivs du i en roll med mycket eget ansvar? Då kan tjänsten som fastighetstekniker på Corem vara rätt för dig! Vi söker nu en ny kollega till förvaltningsområdet Stockholm Norr som omfattar Rosersberg, Arlandastad, Sollentuna och Upplands Väsby.

Om tjänsten

Som fastighetstekniker ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för att se till att fastigheterna bibehålls i gott skick. I rollen ingår både förebyggande underhåll och att ta hand om mer akuta ärenden. Du börjar ofta dagen med att gå igenom de inkomna felanmälningarna och det planerade underhållet av fastigheterna – därefter lägger du upp din arbetsdag, tillsammans med din närmaste chef och kollegor. Du arbetar främst med lager-, handels- och logistikfastigheter och rapporterar till ansvarig förvaltare. Du ingår i en arbetsgrupp med drift- och fastighetstekniker som arbetar tätt tillsammans.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Utöva tillsyn och rondering i fastigheterna
  • Ta emot och hantera inkomna felanmälningar
  • Vara delaktig vid reparationer och underhåll
  • Hålla en tät dialog med hyresgästerna
  • Ta in offerter, beställa arbeten, sköta kontakten med entreprenörer och följa upp ekonomi och leverans i projekten

Din profil

Som person är du initiativtagande och ser vad som behöver göras i fastigheterna. Du är serviceinriktad, social, gillar att varje dag bjuder på nya utmaningar och är van att arbeta i högt tempo. Du är serviceinriktad och van vid att ha många kontaktytor. Du är självständig i ditt arbete som fastighetstekniker samtidigt som du ser till att hjälpa dina kollegor om de skulle behöva uppbackning.  Vi ser även att du är tekniskt intresserad och bekväm med att använda tekniska hjälpmedel i ditt arbete.

Kvalifikationer

  • Minst tre års erfarenhet som fastighetstekniker, fastighetsskötare eller motsvarande
  • Tekniskt intresse
  • Administrativ ådra – du värdesätter ordning och reda
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Förmåga att uttrycka dig väl, både i tal och skrift
  • B-körkort

Det är dessutom meriterande om du har:

  • Genomgått en YH-utbildning
  • Tidigare erfarenhet av VVS, el, och eller styr- och reglerteknik
  • Tidigare erfarenhet av serviceyrke

Att jobba på Corem

Corem har en decentraliserad organisation, och förvaltning i egen regi är en viktig del av vår strategi. Hos oss prioriteras kompetens, trivsel och hälsa högt och arbetsplatsen präglas av engagemang, samarbete och eget ansvar.

Din ansökan

Vill du bli en del av Corem? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Henrik Nyberg, henrik.nyberg@boardtalk.se, tel. 070-790 05 29.